Надпревара с времето - последни 100 дни за Audi преди Рали Дакар 2022
След по-малко от 100 дни ще бъде даден стартът на 44-ото издание на прочутото състезание за издръжливост Рали Дакар. За екипа на Audi Sportтова означава истинска надпревара с времето - както метеорологичното, така и измеримото с часовник.
Audi се изправя съзнателно пред едно от най-големите предизвикателства в света на моторните спортове, използвайки своя уникална концепция. Разработеният Audi RS Q e-tron се задвижва от уникална по рода си система с два моторно-генераторни модула MGU (Мotor-Generator Unit) от Формула Е.
„Прототипът на Audi RS Q e-tron бе създаден за период от около дванайсет месеца“, разказва управляващият директор на Audi Sport GmbH Юлиус Зеебах, който отговаря за моторните спортове в Audi. Периодът между първото излизане на прототипа от производственото хале в Нойбург на Дунав на 30 юни 2021 година и стартът на състезанието на 1 януари 2022 година в Хаил (Саудитска Арабия), е дълъг само шест месеца. „Това е изключително кратко време за подготовка за такъв сложен проект. Няма да се уморя да повтарям и да акцентирам върху факта, че Audi RS Q-etron е най-сложният по отношение на вложените в него технологии автомобил, използван някога от Audi Sport в състезателни условия”, категоричен е той.
Не е случайно, че наричат Дакар “изключително предизвикателство дори за състезателните автомобили с конвенционално задвижване.” Очевидно е, че специфичните условия в Рали Дакар също играят роля и усложняват задачите пред екипа - пясък, вода, студ и големи разлики в надморските височини по трасето. „Автомобилът е буквално пълен с най-различна
чувствителна електроника и много електрически компоненти, които трябва да бъдат максимално добре и ефективно защитени от вредното влияние на пясъка и влагата“, посочва Роос. „Научихме много в тестовете, които проведохме досега и в момента се опитваме да пренесем целия този натрупан опит и знания в състезателните болиди навреме за старта на
Рали Дакар”.
За да се тестват максимално обективно способностите на модела, в продължение на почти две седмици екипът на Audi Sport проведе изпитания на състезателното Audi RS Q e-tron при извънредно екстремни условия в Мароко. След програмата от тестове в Германия и Испания,
екипът се насочи за първи път към пустинята и дюните в жегата на северноафриканската страна. В изпитанията за пореден път участваха и трите екипажа, като рекордьорът по победи в Дакар Стефан Петерхансел, Карлос Сайнц и Матиас Екстрьом, се редуваха зад волана на изключително сложния състезателен прототип.
“При разработката на моторно-генераторния модул MGU (Мotor-Generator Unit) например не беше заложено изискване за използване при такива високи външни температури, но същото важи и за много други части и агрегати на задвижването, които също бяха изправени пред границите на възможностите им от изключителните горещини”, споделя Андреас Росс,
обръщайки специално внимание на акумулаторната батерия с високо напрежение. Тя представлява изцяло нова разработка на Audi Sport, която се зарежда по време на движение чрез енергийния преобразувател.
Тези, вече изтичащи 100 дни, ще се превръщат във все по-напрегнати и интензивни за всички от екипа на Audi Sport за Рали Дакар, които се стремят към постигането на следващата етапна цел - да предоставят на екипажите три отлично подготвени автомобила на стартовата рампа в Хаил. Техен най-упорит съперник засега е само един - времето.