НОВО ОТ AUDI
22.10.2021

Audi Q4 e-tron: естетика и простор в комбинация с премиум технологии

Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron осигуряват неподправена електрическа наслада от шофирането и първокласен интериорен лукс.
Audi Q4 e-tron: естетика и простор в комбинация с премиум технологии

Наред с останалите подобрения, това означава изцяло нов Head-Up дисплей с добавена реалност, както и четири опционални индивидуално регулируеми светлинни подписа.

Image

Управлението на електрически автомобил означава да се откажете от пробега и насладата от шофирането? С моделите Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron Audi доказва точно обратното. Електрическата задвижваща система предлага възможността да преосмислите индивидуалната мобилност. В новия компактен SUV допълнителното пространство е не само очевидно от седалката на водача, но и от всяко друго място за сядане.


Нулеви емисии на CO₂ и пробег до 520 километра (WLTP)

Електрическата мобилност се превръща в нещо динамично и вълнуващо – това е валидно за всеки модел на Audi. За Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron на разположение са три задвижвания, между които да избирате. Мощността им варира от 125 кВт (170 к.с.) с 310 Нм въртящ момент при Q4 35 e-tron до 220 кВт (299 к.с., макс. мощност)1 с 460 Нм при Q4 e-tron quattro. Тези нови модели комбинират динамика и спортно усещане с шофиране без локални емисии. Също толкова важно при всекидневното използване е големият пробег от 520 км при цикъла WLTP за Q4 40 e-tron.

Пригодността за ежедневно шофиране също така означава поставяне на стандарти и по отношение на технологията за зареждане. Клиентите могат да презаредят батерията за приблизително същото време, което им отнема да заредят с гориво. При оптимални условия, за около 10 минути Q4 40 e-tron може да бъде зареден достатъчно, за да измине разстояние от приблизително 130 км (WLTP). Нещо повече, услугата за зареждане на Audi e-tron гарантира достъп до около 210 000 обществени зарядни станции в 26 държави в Европа, включително цели 4400 терминала за зареждане с голяма мощност (HPC).

Audi Q4 35 e-tron: комбиниран разход на електроенергия*: 17.4 кВтч/100 км (WLTP); емисии CO₂*: 0 г/км

Audi Q4 50 e-tron quattro: комбиниран разход на електроенергия*: 18.1 кВтч/100 км (WLTP); емисии CO₂*: 0 г/км

AudiQ4 40 e-tron: комбиниран разход на електроенергия*: 17.6 кВтч/100 км (WLTP); емисии CO₂ *: 0 г/км


Компактни размери и усещане в интериора като в SUV от луксозен клас

А какво общо има електрическата система на задвижване с интериорния дизайн? При новия Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron тя има много общо. Въпреки своите компактни размери, с дължина от 4,59 метра, новите модели имат междуосие от 2,76 метра, което създава усещане за пространство като в голям SUV от луксозен клас. Това е постигнато благодарение на електрическата задвижваща система. Дори при модела quattro, с неговото електрическо задвижване на всички колела, електродвигателите задвижват независимо всяка ос. Задвижващият вал за трансмисията вече не е необходим, което освобождава повече място за краката и осигурява изцяло ново усещане за комфорт на всяка седалка.


Изцяло дигитален: Q4 e-tron е устройство за електрическа мобилност

Стремежът към съвършенство в интериора намира израз в изцяло дигитално потребителско изживяване. Доказателство за това са интуитивната концепция за управлението на дисплея от потребителя и структурата с „плоски“ менюта. Дисплеят се състои от четири нива: цифровото арматурно табло или виртуален кокпит на Audi за водача, централният сензорен дисплей на системата MMI, гласовото управление с команди на разговорен език, както и опционалният Head-Up дисплей за добавена реалност (AR) – технологичен акцент в класа на компактните модели SUV.

Image

Head-Up дисплеят за добавена реалност добавя важна информация върху реалния външен свят

Head-Up дисплей за добавена реалност: системата в Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron проектира важна информация чрез предното стъкло. Информацията, предоставяна от някои от помощните системи, стрелките за завиване от навигационната система, както и началните точки и дестинациите визуално се наслагват на съответстващото им място върху реалния външен свят. Те изглеждат все едно се „носят“ върху повърхността на разстояние от около десет метра пред водача. В някои случаи, в зависимост от ситуацията, могат да се намират и значително по-отдалечени. Водачът може много бързо да разчете дисплеите, без те да го объркват или разсейват.

Интуитивна, ясна структура на функциониране: това е начинът на проектиране на пакета за инфотейнмънт, състоящ се от три нива. Вариантите са MMI, MMI plus и MMI pro. Опционалните нива предоставят онлайн услугите на Audi connect, включително интелигентно e-tron планиране на маршрути за изчисляване на оптимален маршрут, който се придържа в близост до обществената инфраструктура за зареждане.

Image

Дигиталното арматурно табло се контролира чрез волана, където ви очаква още една новост. Новото поколение волани подчертава футуристичния характер на интериора със задно осветени сензорни повърхности за плъзгане и превъртане. За първи път, по заявка рамката на волана може да бъде плоска в горната и долната част.

Независимо дали става дума за гласовите указания от навигацията, класически концерт, или рок фестивал: със SONOS в автомобила ние разполагаме с нов партньор за висококачествен звук, което представлява перфектна предпоставка за звукови изживявания от всякакъв характер.

Image

Мощни, отличителни, аеродинамични и със светлинни подписи

Image

Функцията се съчетава с формата: с Q4 e-tron и Q4 Sportback e-tron, Audi прави и стъпка напред в дизайна на своите електрифицирани модели. При двата компактни модела SUV за пръв път в серийно производство наблюдаване линията на каросерията от концептуалните Audi Q4 Audi Q4 Sportback e-tron, представени в началото на 2019 г.

Поразителни пропорции с къси предни надвеси, големи джанти и мощно изразени „мускули“ – всички линии са проектирани с възможно най-голяма прецизност, като повърхностите са с изчистен, сдържан ефект. При Audi Q4 Sportback e-tron, особено ниската линия на покрива, наподобяваща купе, достига своя край в изразително проектирана задна част, при която спойлерът е разположен дълбоко върху прозореца от две части.

Image

Тестове във въздушен тунел демонстрират как формата и функцията са перфектно съчетани. Q4 e-tron постига стойност на cw от 0,28, а при Sportback коефициентът на въздушно съпротивление cw е 0,26, което задава стандарта за аеродинамика.

По заявка и двата компактни електрически модела SUV могат да оборудвани от завода с матрични LED светлини – те винаги осветяват пътя възможно най-ярко, без да заслепяват другите участници в движението. Дигиталните светлинни подписи са световна иновация: водачът може да превключва между четири подписа в операционната система MMI touch. Светлинна лента в задната част свързва една с друга задните светлини.

Пригодността за ежедневно използване, заедно с насладата от шофирането, революционните технически решения, дигиталните решения и впечатляващия дизайн – ето така според Audi се вписват Q4 e-tron и Q4 Sportback в електрифицирания премиум клас на компактните SUV.

Image
Image


Audi Q4 e-tron: консумация на електроенергия, комбиниран: 18.1 – 17.4 кВтч/100 км (WLTP) ); емисии CO₂*: 0 г/км

Audi Q4 Sportback e-tron: консумация на електроенергия, комбиниран*: 17,8-17,1 кВтч/100 км (WLTP); емисии CO₂: 0 г/км